2015. február 8., vasárnap

Téli WonFes 2015

Ez azért legyen meg itt is.
Elérkezett az újabb WonFes, ahol a figura újdonságokat mutatták be a gyártók. Az év első ilyen nagyobb rendezvénye számomra elég vérszegényre sikerült, de gondolom ez főként annak köszönhető, hogy az animék nagy részét csak hallomásból ismerem, amiből jelentettek be figurát. Ha esetleg nézek is valamit, abból persze nem hoztak ki olyat, ami tetszene, illetve egy csomó olyan sorozat van, ami a “nézem, de minek” kategóriába esik. Éppen ezért alig ragadta meg valami a figyelmemet és nem is biztos, hogy végül megveszem.

A PVC figurák közül került ki a legtöbb jelölt, ami nem csoda, manapság ritkán veszek nendót vagy figmát.

Idolmaster – Hagiwara Yukiho (Phat Company)
Az első mindjárt egy olyan darab, amit tuti be fogok szerezni, amint megnyílik rá az előrendelés. Mivel Idolmaster figura, nem várok, hogy hátha akcióban végzi, hiszen a sorozat többi darabjának eléggé felment az ára megjelenés után. Kicsit féltem, hogy nem lesz szép, de a prototípus meggyőzött. Az eddig megjelent Phat Company Idolmaster figurák pedig nagyon szépen sikerültek, úgyhogy szerintem Yukihónál sem lesz ok panaszra.

Tokyo Ghoul – Kaneki Ken (Kotobukiya)
Aki egy kicsit is ismer (vagy legalább is a figura gyűjteményemet), most lehet nagyot csodálkozik ezen a figurán. Még én magam sem hiszem el, hogy kifejezetten tetszik és egy csomószor nézegetem róla a képeket. Az anime után úgy voltam vele, hogy a Tokyo Ghoul-ból nem kell figura, vagy elég lesz valami olcsóbb, aztán rátaláltam a mangára, majd a fandomra és onnantól végem volt. Egyedül talán az ár tarthat vissza, de remélem a Kotobukiya továbbra is megtartja az a jó szokását, hogy nem száll el az árával.

Aldnoah.Zero – Asseylum Vers Allusia (Kotobukiya)
Ha így haladunk, lassan a Kotobukiya lesz az egyik kedvenc gyártóm. Néha olyan animékből is bevállal figurákat, amikre álmomban sem számítanék. A vicces az, hogy pont a rendezvény előtt pár nappal gondolkodtam azon, hogy jó lenne ebből a sorozatból is valami figura. Inahónak vagy Rayetnek mondjuk jobban örültem volna, azonban Asseylum egy szép kezdet és talán nemsokára jön a folytatás. Annak kifejezetten örülök, hogy nem a hercegnői ruháját kapta, azt annyira nem szeretem és a haja is jobb így kiengedve. (Slaine bezzeg kapott figura bejelentéseket, akit rühellek.)

Idolmaster Cinderella Girls – Shibuya Rin (MegaHouse)
Őt csak azért néztem ki, mert Rin az egyik kedvencem az új Idolmaster animéből (kettő van eddig összesen), de alig látok rá esélyt, hogy megvegyem. 1/10-es méretarányú lesz, ami elég kicsi, csakhogy így is elkérnek 4-5.000 yent ennek a Sekai Seifuku Sakusen sorozatnak a tagjaiért. Elég egyszerű ez a ruhája, akkor már valami olcsóbb jobban megérné.

Sidonia no Kishi – Ena Hoshijiro (Max Factory)
Egy újabb fura figura, amit kinéztem, habár szigorúan az anime miatt. A gyártó mára annyira elszállt az áraival, hogy szinte biztos nem fog annyit érni, amennyit majd elkérnek érte. A Max Factory minőség garantált, azonban ez csak egy félig emberi karakter, akinek nem sok személyisége volt, szóval egy újabb ok, amiért csak ideiglenesen került fel a radaromra. Mondjuk Nagate vagy Izana már lehet beszerzésre kerülne, őket azonban még nem jelentették be.

Kizumonogatari – Kiss-shot Acerola-orion Heart-under-blade (Good Smile Company)
A vicces az, hogy ezt a figurát 3 éve jelentették be, azóta viszont csak festetlen prototípust mutattak meg állandóan és semmi hírt nem közöltek. Gondolom a Kizumonogatari animére vártak, ami azonban még mindig nem került a japán mozikba, de a gyártó már belefáradt ebbe. A rajongótábor így is nagy, szerintem jól fog fogyni. Ha a bejelentés után nem sokkal került volna fel előrendelésbe, talán elgondolkozok a beszerezésén, viszont látva a mai árakat, inkább lemondok róla. Egyébként megvan Shinobu, szintén a GSC-től és azt a figurát nagyon szeretem, úgyhogy majd vigasztalódom azzal.

Sword Art Online II – Sinon (Phat Company)
Már vártam, hogy felkarolja egy másik gyártó is Sinont, mert eddig csak a Kotobukiya adott ki róla viszonylag normális figurát. A többi erősen félreérthető pózban van, vagy csak simán elrontották, ehhez pedig még elképesztően magas ár jön. Még az olcsóbb verziók között sem találtam olyan igazán szépet. A figma ugyan úton van hozzám, de ha esetleg ez meg fog tetszeni, akkor lehet beszerzem. Még talán az ára is normális lesz, mert a Phat is még nagyjából normális árakat tud kikalkulálni.

Shingeki no Bahamut: Genesis – Amira (Good Smile Company)
Először teljesen elkerülte a figyelmemet ez a bejelentés, azonban örömmel láttam, hogy nem feledkeztek el az animéről. Tavalyról az egyik kedvencem volt és Amira is nagyon aranyos, kedvelhető szereplő. Ezt a démon verziót lehet kihagyom és inkább az emberi alakjára várok. A kész figura szemeire nagyon kíváncsi vagyok, annyira tetszett, ahogy megrajzolták az animében.

Az akció figurákat nem is érdemes külön alkategóriákba raknom típus szerint, ugyanis ezekből tényleg nincs sok.

Kiseijuu – Izumi Shinichi, Migi (Medicos Entertainment)
Az animék kapcsán már sokszor írtam, hogy mennyire szeretem ezt a sorozatot és tényleg nagy meglepetésként ért ez a bejelentés. Utána néztem ezeknek a mozgatható figuráknak és sajnos nem győztek meg. Pedig nagyon tetszik, hogy inkább a mangás kinézetét választották, Shinichi így még inkább férfiállatnak tűnik. Az animés verziójával sincs bajom, de ha lehet választani, akkor inkább ez. A kiegészítői is tök jók, ki lehet állítani normál jobb kézzel, szóval annyira nem lenne brutális kinézetű. Remélem ez csak a kezdet és később majd bejelentenek PVC figurát belőle.

Idolmaster Cinderella Girls – Shibuya Rin (Max Factory)
Rinről egyszer már kiadtak egy figmát, az WonFes exkluzív volt és mára aranyárban mérik, de az anime indulásával lehetőség nyílt egy másik verziót készíteni. Csak néhány dologban tér el, sötétebb a haja és más az arca. Eddig jól néz ki, viszont figmát nem nagyon gyűjtök.

Idolmaster Cinderella Girls – Shibuya Rin (Good Smile Company)
Ha esetleg valaki inkább nendoroid párti, rájuk is gondoltak. Aranyos kis figura lett, a haja különösen tetszik, illetve az arca is szép. Manapság már a nendók sem érdekelnek annyira, de ha esetleg bejönnek a cserélhető arcai és a kiegészítői, akkor lehet megveszem.

2 megjegyzés:

  1. Kaneki nagyon jól néz ki! Én csak az animét ismerem, a második évadtól meg nem vagyok elájulva, na meg a személyisége sem tetszik annyira, szóval passzolom.><
    MegaHouse Rin-nek az arca nem tetszik, meg a póz is érdekes, szóval inkább a figmát vagy nendot választanám, mert azok szerintem nagyon jól sikerültek. Főleg a figma.
    Amira biztosan szép lesz, de nekem is jobban tetszik az emberi alakja, szóval őt sem fogom megvenni.
    Kissshot pedig egyszerűen gyönyörű, de tuti drága lesz :( Pedig olyan jó lenne ha meglenne ><

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kezdd el a Tokyo Ghoul mangát, szerintem tetszeni fog neked! Az anime második évadában még én se értem Kaneki viselkedését, de bízom benne, hogy a mangaka kitalál valami értelmes magyarázatot erre a szálra.
      Rin haja szebb a nendo verzión, viszont a figmának jobban eltalálták az arcát.

      Törlés