2010. február 15., hétfő

Archívum: Nyári AnimeCon 2009

Elöljáróban annyit, hogy ami archívummal kezdődik, azokat a régi blogomból másoltam be.

Hali!


Tulajdonképpen azért hoztam létre ezt a blogot, hogy leírhassam a fejemben kavargó emlékeket a hétvégéről. XD Ez volt életem legjobb AnimeConja, amit szépen részletezni is fogok. A megszokottól eltérően három napos volt a rendezvény, ami pozitív dolog nálam, már csak azért is, mert a Matsuri napra sikerült kirángatnom drága szüleimet is. Köhm... igazából ők voltak kíváncsiak a japán kultúrára, szóval nem teljesen az én érdemem. ^^'

Nagy szerencsémre tudtam VIP jegyet szerezni, ami némileg megkönnyítette az életemet a Con előtt. Főleg, hogy előzőleg Seti, Yaten és Yakumo hajlandóak voltak kockáztatni az életüket és megkérdezték Urantól, be lehet-e menni pénteken is a jeggyel. Igaz, eltartott egy kis ideig, de kb. fél óra után siker koronázta az akciót.Így aztán pénteken sem volt gond. Amúgy meg Uran nagyon kedves, biztos azért, mert még nem ismer nagyon. XD Na szóval, ideje lenne rátérni a lényegre, mert úgyis inkább a Con az érdekes. Napokra bontva fogom elétek tárni az élményeimet. :D


Péntek

Setivel fél 12-kor találkoztam a Stadionoknál az 1-es villamos megállójában, aztán indultunk is a PeCsához. Szerencsére a villamos hamar jött, így kb. 10 perc alatt oda is értünk. Előtte még telefonon megérdeklődtünk Urantól, hogy hol kell átvenni a jegyeke, szerencsére a főbejáratnál adták ki a szalagokat, így még messzire sem kellett mennünk. Aztán Uran kijött értünk a kapuhoz, mert a biztonsági őrök valamit motyogtak a bemenetelről. Annyira fura volt, hogy 12-kor még csak a szervezők, a segítők és az árusok lézengtek csak bent, az előző Conokról már megszoktam a tömeget. XD Seti mondta, hogy nem marad sokáig, mert van még pár dolog, amit el kell intéznie a szombati nappal kapcsolatban. Nem irigyeltem, ennyi figurát beárazni, rendezni. Szerintem én már az első tíznél bekattantam volna. XD Közben levadásztuk Yakumot is, aki pockyt, wasabis mogyit, meg wasabi szószt jött árulni erre a napra. Vettem is tőle később némi ellátmányt. :)

Negyed kettőre rendeltem oda a szüleimet, addig csak lézengtem, illetve kimentem elfogyasztani a pogácsámat. A bejáratnál több szalagos ember is állt, de tudtam, hogy pofára fognak esni, hiszen a honlapon világosan le volt írva, hogy a PeCsa oldalánál lévő kapuknál engedik majd be az embereket. Na mindegy, a szüleimet elkísértem az A kapuhoz, ahol szépen beállított őket a sorba. Még nem volt olyan nagy az embertömeg, kb. 15 perc bejutási időre tippeltem, ami be is jött. Apukám volt a hősies, mert a tűző napon álldogált a sorban, míg anyukámmal elvonultunk az árnyékba beszélgetni. Kettő előtt 10 perccel visszamentem a főbejárathoz, ahol elég sokan tömörültek és pechre nem engedtek be senkit. Aztán nyitás előtt egy perccel jelentették be, hogy itt csak a lila és zöld karszalagosok mehetnek be. A tippem bejött, a fura színű, három napos jegyekkel érkezők kulloghattak hátra, az akkorra már szép embertömeggé duzzadó sorba. Nekem nagyjából két perc kellett, hogy bejussak az épületbe, szóval rohantam is a nagyterembe helyet foglalni, mert utáltam volna, ha a leghátsó sorban kapunk csak helyet. Nagyjából tizedik sorba ültem le, előrébb nem mertem, így is majd' kiszakadt a dobhártyám, amikor a videoklippeket vetítették az előadások előtt. A szüleim negyed óra múlva meg is érkeztek, szóval kezdődhetett a móka! :D A nyitó tánc nagyon szép volt, apukám föl is vett belőle pár percet. A kyudo bemutató is nagy sikert aratott, bár a célt nem nagyon tudták eltalálni, de ezt betudtuk a stressznek. Mondjuk a vége felé kiderült, nem a pontos találat a fő cél, a céltábla csak az ellenfél mellkasát jelképezi, tehát ha nyakon lőjük a másikat, az sem rossz teljesítmény. XD Anyukám egy idő után rosszul lett a levegőtlenségtől, ezért kiment, apukám pedig követte így egyedül maradtam. Mondjuk a Conokon mindig szén-dioxid dús módra vagyok állítva, tehát normális esetben tuti fulladoznék, de ilyenkor valahogy nem zavar. A Tai-chi bemutató is nagyon tetszett, bár a felénél ki kellett jönnöm, mert a zene és a mozdulatsorok olyan megnyugtatóak voltak, hogy majdnem elaludtam. Szép teljesítmény, ugye? ^^'

Ellátogattam a nagysátorba, ahová az éttermeket pakolták. A tömeg eszméletlen nagy volt, még az az egy szem vizes ventilátor sem ért semmit, sőt inkább még jobban párásította a levegőt. Úgy döntöttem csak úgy lézengek egy kicsit, ami azt takarta, hogy szegény Yakumot letámadtam. XD Beszélgetni nem nagyon tudtunk, a pocky ugyanis kelendő áru. Én is vettem tőle egy doboznyit, amiből az étcsokis-kakaós ízlett a legjobban. ^^ Közben megtaláltam a családomat, kiderült, hogy apukám betolt egy japán sört, nagyon ízlett neki. Aztán visszarángattam őket Yakumohoz és kaptam egy csomag wasabis mogyit. Így kell ezt csinálni, kérem szépen!

A kimono bemutatóra megint beültünk, nagyon kíváncsiak voltunk a ruhákra. Apukám ismét videózott, de az utolsó négyet már nem vette föl, mert elfáradt a keze. XD

Utána még egy kicsit sétálgattunk, újból benéztünk a nagysátorba, ahol a tömeg nagyobbra duzzadt, tehát a sushiról lemondtunk. Éppen ezért a szüleim fél öt körül leléptek, én még maradtam egy kicsit.

Beültem az ikebana bemutatóra, ami nagyon tetszett, csak egy kicsit betanult szöveg szaga volt az előadásnak. Személy szerint inkább a hölgyemény személyes tapasztalataira, élményeire lettem volna kíváncsi. Történelemóra van a suliban is. A gyakorlat viszont káprázatos volt, még egy közönséges nád is lehet szép dísz.

Azt még kifelejtettem, hogy ki lehetett próbálni a kyudot is, amiről inkább lemondtam, mert amilyen béna vagyok előbb lőttem volna le valakit, mint hogy eltaláljam a céltáblát. XD

Az ikebana bemutató után szépen hazaszivárogtam, mert tudtam, hogy szombaton kemény nap elé nézek. Ja, a bemutató közben Seti fölhívott, hogy a lefoglalt figurából az egyik nincsen, de újból be fogják hozni a szettet, tehát probléma egy szál se. :D

Így a végére még leírom, hogy nagyon jó ötlet volt a Matsuri nap, és bár pangás volt, nagyon élveztem. Mondjuk azt nem értettem, miért kellett arra a napra is animés szereplőknek beöltözni. :/


Szombat

Hétkor keltem, ami nálam rekordnak számít ilyenkor nyáron, de megígértem, hogy nyolcra a PeCsánál leszek. Az út kb. fél órás, csak hát el is kellett készülnöm stb. Szerencsére a busz hamar jött és még a villamosra se kellett várnom túl sokat. Amíg az 1-es megállójában várakoztam, az AnimeLand kocsija fordult be a Hungária körútra. Az összes néni és bácsi elkerekedett szemekkel nézett az autó után, tök poén volt. XD

A nap bonyodalommal kezdődött, ugyanis a főbejáratnál álló biztonsági őrök elküldtek, mondván oldalt menjünk be. A szervezőin keresztül sikerült bejutnom, de a Chibi Hana és az AnimeLand még sehol. De akkor hol a fenében vannak? Na, Setit felhívtam és mondtam, hogy már bent vagyok, de senkit sem találtam a nagysátorban. Kiderült, hogy nem akarják beengedni őket, szóval kimentem, mondván ott több esélyem lesz beléjük futni. Poén, mert Yaten és Yakumo ment el előttem, tehát rögtön letámadtam őket, esetleg a szervezőin keresztül több esély lehetne a bejutásra. Ezzel csak egy gond volt, a cuccot nem tudták volna behúzni a szűk hely miatt. Öhm... mondanom se kell, elég frankón parkoltak le az autókkal. -.- Közben ők eltűntek, megint egyedül maradtam. Aztán pár perc múlva Yaten jelent meg, a PeCsa másik oldala felé igyekezett. Utána rohantam és megkérdeztem merre leledzik a "boltom". Ehm... Rui-chan alakított. Kiderült, hogy egész végig a B bejáratnál voltak, persze, hogy nem találtam őket az épület ellenkező oldalán.^^'

Elkezdünk behurcolkodni, egy rakás cucc várt kipakolásra, de még nem kezdhettünk el kipakolni, mert volt egy kis gikszer az asztalokkal. Mindkét oldalról hiányzott két-két asztal, szóval meg kellett várnunk, míg az erős férfi emberek pótolják a hiányt. Végre elkezdhettük kipakolni a figurákat, amiből volt egy pár. XD Szerencsére egy csomó minden már elő volt készítve, szóval csak ki kellett állítani a figuszokat. Ja, a kulcstartó állvány le lett fűrészelve két emeletesre, de még így is elég üresnek nézett ki. Viszonylag hamar, röpke másfél óra végeztünk. Xd Olyan érdekes, nagyon hamar elrepült az idő. Szegény Yatennek el kellett a segítség, egy rakás gashapont hoztak el a mostani Conra, egyedül tuti nem végzett volna időben. Pakolás közben a kezembe került egy Sakura figura, amit már régen meg akartam venni, de egyszer az orrom előtt vették meg. Majdnem örömtáncot jártam, azt a figut ki sem pakoltam, mondtam nekem ez kell. Aztán egy másik vásárlás esélyes figusz jelent meg az orrom előtt: Euphemia, akihez cica is jár. XD

Egyszer csak azt vettem észre, hogy kezdenek beszállingózni az emberek, kinyitották a kapukat. Gyorsan bemenekültem a pult másik oldalára, féltem a tömegtől, ami akkor még nem volt, de az előrelátás sosem árt. Miután elkezdődött a tényleges roham, széles vigyor ült ki az arcomra, klassz érzés volt a túloldalon lenni. Egy idő után sikerült beékelődön a Chibi Hana és az AnimeLand köz, ezért elég gyakran kérdezték meg, hogy mennyi ennek és ennek a figurának az ára, ami pont Yatenhez tartozott. Nem zavart, örömmel segítettem, aztán szép csöndesen röhögtem az arckifejezéseken, amiket az árak hallatán vágtak. Gonosz vagyok, tudom. XD Egész délelőtt jöttek az emberek, úgy nézett ki sosem fogynak el, még nap végére sem. Mondjuk ez csak jó volt, bár a "Van belőle bontatlan." kicsit sokszor hangzott el. Talán csak nekem lett volna egyértelmű, ha megint sima résztvevőként lettem volna ott. Közben néha-néha poénkodtunk egy sort, szóval jól elvoltunk. (Egyébként tiszta poén, hogy Seti férjét Lászlónak hívják, mint apukámat és a nagypapámat. :D) Egyszer csak előkaptam a legyezőmet, amit magammal hoztam. Engem neveztek ki hivatásos ventilátornak, ha már az ígért darabok nem érkeztek meg. Ezzel csak az volt a gond, hogy a csuklóm nem bírta sokáig.

Sokáig a két bolt között ugráltam, mert kellett a segítség. Egyszer csak egy srác jött oda megnézni a figurákat, és ugyan fél szemmel és füllel figyeltem csak, sikerült elkapnom a nevét: Jakker. Azonnal felismertem, a Tsuki-board-on bejelöltem barátnak és végre személyesen is találkozhattunk. Ő is beállt segíteni, kellett a plusz két szem, mert egyre többen tolongtak a pultok előtt.

Egyszer csak Setit elhívtál a MAT-osok, mert bootleg ellenőrzés volt. akinek ez nem világos, ez azt jelenti, hogy levadásszák a kínai hamisítványt áruló boltokat és elrakatják a szar cuccot. Az egyetlen ilyen bolt a SakuraZaka volt, akit a bejegyzés elején nem szándékoztam megemlíteni, de jobban belegondolva, az embereknek joguk van tudni, hogy mi a helyzet. Amúgy nagyon cselesek voltak, nem rakták el teljesen a figurákat, hanem csak az asztal mögé, tehát simán látták az emberek. Ebben csak a bosszantó, hogy pár száz forinttal olcsóbban adják a termékeiket, de az embereknek ez is elég, az AnimeLand és a Chibi Hana bevétele jelentősen esett... Na mindegy, most a Conról van szó, erről majd külön írok egy bejegyzést, ahol kitombolom magam.

Délután fogtam magam és leléptem egy kicsit körülnézni, mert az AMV versenyre kíváncsi voltam. Ugyan sosem szoktam szavazni, de nincs is jobb, mint megsüketülni és hatalmas kivetítőn bámulni az AMV-ket. XD Először azt hittem gyengébb lesz a felhozatal, mint a SakuraConon, de hamar rájöttem, ez nem így van. Egyébként ez volt az első Con, ami előtt nem néztem alaposabban utána az AMV-knek. Csak egyetlen láttam előzetesen, ezért most tényleg meglepetés volt az egész. Örömmel tapasztaltam, hogy végre van valaki, aki mer japán zenére is vágni, illetve egy régebbi dal feldolgozása is plusz pontot kapott tőlem. Ugyan az nem kapott akkora tapsot, de a közönség főként fiatalabbakból áll, akik aztán tényleg nem ismerhetik. Én sem vagyok túl idős, de szeretem a régebbi zenéket is.

A verseny után ismét visszavánszorogtam a nagysátorba, félig süketen, levegő után kapkodva. XD Úgy döntöttem kicsit körülnézek a többi árus pultjánál is. Az AnimeStarsnál találtam is nagyon kawaii figut: chibit cica ruhában. Megmutattam gyorsan a szerzeményemet, mire Yaten megörült, a 4 centisnek gondolt figura valójában 10 centi. Jakker is el volt olvadva a figusztól, amit nem is csodálok. ^^

Visszamásztam a pult mögé, amit elég érdekesen hoztam össze, ugyanis a kinti színpadról pont egy lépcső vezetett be Yakumo mögé, így nem kellett a tömegen átverekednem magam, elég volt két emberen. XD Később Setivel elmentünk mustrát tartani és megrökönyödve tapasztaltuk, hogy a SakuraZaka ismét kipakolt. Elég volt odamenni Uranhoz, máris elkezdték besöpörni a figurákat egy zacskóba.^^

Újból vissza az asztal mögé, és innentől már nem érzékeltem az idő múlását. Egyszer csak azt vettem észre, hogy egyre kevesebb ember jön oda, valamint már nincs olyan világos odakint.

Hét óra körül elkezdtünk pakolni és nagyjából fél óra alatt végeztünk is. El se hittem, hogy máris eltelt a nap, nagyon jól éreztem magam. Aztán beszédbe elegyedtem Jakkerrel, aki megmutatta a rajzait és a szerzeményeit. Hihi, legalább nem csak én vagyok fanatikus. ^^

Sajnos Setiék kb. nyolckor elmentek, de én még maradtam. Nem sokkal később Yaten is úgy döntött, hogy elkezdi elpakolni a figurákat, mert elég sok van. Jakker és én segítettünk pakolni, így sokkal gyorsabban haladtunk, közben pedig beszélgettünk. A biztonsági őrök kezdtek mérgesen nézni ránk, amikor még kilenckor is a sátorban voltunk. XD Yakumo szépen kihurcolkodott az autóba, és negyed tízkor leléptünk a PeCsából. Apukám persze keresett, hogy hol vagyok. Kb. tízre értem haza, holott reggel azt kiabáltam vissza, hogy nyolckor már itthon leszek. Na igen, ez van olyankor, ha az ember jól érzi magát. A Stadionokig együtt utaztam Jakerrel, nagyon jól elvoltunk. :)

Azt elfejetettem írni, hogy még vásároltam néhány figurát, azokat itthon összeraktam. Sőt, még pakolás alatt Yatennek szóltam, hogy a reggel kiszemelt Euphemiát tegye félre, mert nekem az kell. XD


Vasárnap

Ismételten hétkor keltem, de kicsit később értem a PeCsához, mert elment a buszom, így kénytelen voltam a későbbivel menni. Már rutinos voltam, egyből a B bejárathoz mentem, de a "boltom" megint sehol. Felhívtam Setit, hogy merre vannak, kiderült kb. két perce hurcolkodtak be. A nevem bemondása után a biztonsági őr be is engedett, nem volt semmi gond. Ez a nap sem indulhatott zökkenőmentesen, az asztalterítők ugyanis eltűntek. Elindultunk felkutatni Urant, mert addig nem kezdhettük el a kirakodást. Elvileg minden boltnak el kellett volna tennie a terítőjét, de mi nem tettük. A Holdfényteam is hasonló cipőben volt, nekik sikerült néhány koszos terítőt megkaparintanunk. Eközben az AnimeLand még nem ért ide, ezért érdeklődtünk, hogy hol vannak.Yatentől megtudtuk, hogy volt olyan kedves és a mi terítőnket is eltette. Furcsa, szombaton együtt pakoltunk el, mégse emlékeztem rá. Ennyire szenilis lennék?! O.O Befutottak végül, a terítőt feltettük, elkezdhettünk pakolni. Jakker is befutott később és már neki is szép lila karszalag díszelgett a csuklóján. A több kéz gyorsabban haladt, de mivel a pakolást később kezdtük el, már szállingóztak befelé az emberek. Érkeztek új figurák is, valamint Hana-chan néhány játékot bepakolt a szülőknek. XD Yatennek kifizettem a félrerakatott figut. ^^

A mai napon többször voltam távol, mert a Cosplay performance nagyon érdekelt. Sajnos az egyéni nagy csalódás volt, talán csak Rock Lee és Nana tetszett igazán. :) Az előadás után újból visszamentem a pult mögé, gyorsan lecsaptam az utolsó Orihime telefonfityegőre. Nem sokáig maradtam ott, ismételten mentem a nagyterembe, mert kezdődött a csoportos performance. Ez már sokkal jobban tetszett, szinte mindegyik előadás vastapsot kapott. Egy idő után még a gyors takarítókat is megtapsoltuk. XD

Szét röhögtem az agyam, a BATár és a Chili Boys volt a legjobb, néha a sikítás hangosabb volt, mint a szöveg. Pedig szerintem azok a hangfalak nem kis teljesítményűek.

Megint csak vissza az asztalhoz, ott sokkal nyugisabb volt minden, mint bárhol máshol. A levegő párás volt, még szerencse, hogy néha érkezett egy-egy friss széllökés. Szép lassan fogyogattak a figurák, a kulcstartók és telefonfityegők voltak a legnépszerűbbek. Elvittek pár nagy PVC figut is, de nem sokat, aminek nem örültünk. :(

Megint beálltam az AnimeLandhez kisegítőnek, de ebből a végén az lett, hogy Jakkerrel dumáltam egy csomót. Vagyis inkább hallgattam és képeket nézegettem. XD

Elérkezett az öt óra, kezdődhetett a Chibi Hana nyereményjátéka. Nekem két cetlim is volt a perselyben, mégsem sikerült kihúzni egyiket se. :'( Igyekeztem nem csalódott képet vágni, de nem sikerült, pedig tudom nagyon jól, hogy ez puszta szerencse. Azon eléggé kiakadtam, hogy a nyertessel alig sikerült helyszínt egyeztetni. Végül az Oktogonban állapodtak meg. Ismételten elérkeztünk a pakolós részhez, amihez nem volt túl sok kedvem. Na nem azért, mert dolgozni kell, hanem mert azt jelentette, hogy véget ért ez a nagyszerű hosszú hétvége. :( Jakker már korábban elhúzott, mert sietett a vonathoz. Úgy döntöttem lassan én is megyek, szóval fél hat körül kihurcolkodtunk a kocsihoz, elköszöntem mindenkitől és jöttem haza.


Váhá, azt hiszem erre sokáig fogok emlékezni, főleg mert leírtam! :)

És most következzen a figura listám:

- Gundam Seed Destiny Haro capsule: Meer és Athrun, Stellar és Shinn (ezzel megvan az egész set)

- Yumeria: Senjou Kuyou

- Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch: Rina
- Code Geass: Euphemia Li Britannia + fekete cica
- Naruto Shippuuden: Sakura
- Chokotto Sister: Makoto Ashirai
- Black Cat: Eve secret version (a haja átlátszóba megy át, a szárnyak gyöngyház színűek)


Bocsi, ha kicsit kuszára sikeredett, azért remélem így is sikerült valamennyit felfogni belőle. ^^

Dátum: 2009. aug. 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése