2011. április 17., vasárnap

Debreceni Oszake 2011

Ismét kicsit késve írok erről a rendezvényről, hiszen több, mint 2 hete volt. Na, de jobb későn, mint soha. (Így is pár kiruccanásomról nem is írtam semmit. ^^")
Nem hittem volna, hogy valaha is eljutok erre a rendezvényre, mert Debrecen elég messze van és a vonatjegy sem éppen olcsó. Viszont amikor adódott egy lehetőség, hogy AnimeLand-hez betársulhatok a kocsiba, rögtön megragadtam az alkalmat. Miskolcra is csak ezért tudtam lemenni. Az út hosszú és fárasztó volt, ráadásul nem is ment minden úgy, ahogy azt gondoltuk.
Pénteken segítettem bepakolni a cuccokat. Ügyesen kellett pakolni, mert ugye nekem is be kellett még férni. Nem is vittünk annyira sok cuccot, bár majdnem az összes nagy figurát bepakoltuk. XD Aznap este viszonylag korán megpróbáltam elaludni, de nem ment, szóval kb. 5-6 órát aludhattam összesen.
Debrecen nincs annyira közel, mint Miskolc és korábban is akartunk leérni, ezért fél 6-kor már elindultunk tőlem. Ez azt jelenti, hogy 5-kor már kelnem kellett, mert nem akartam kapkodni. Szerencsére tudtunk autópályán menni, ezért nagyjából 2 és fél óra alatt leértünk. Nem volt egyszerű az út, amikor kiszálltam a kocsiból, éreztem hogy visszaáramlik a vér a lábamba. :D (Ez is hozzátartozik az élményekhez.)
Viszonylag gyorsan bepakoltunk és máris kezdhettük a kipakolást az asztalokra. 4 iskolapadot kaptunk, ami nem volt épp' a legkényelmesebb pakolás szempontjából, de megoldottuk. Külön jó volt, hogy a lezáró asztalokat is használhattuk, így több helyünk lett. A nagy figurákat szépen feltornyoztuk, így egy kisebb kiállításunk lett a pultnál. :) Szerencsére még nyitás előtt végeztünk a kipakolással. Volt még időnk enni és körülnézni, mielőtt beáramlott volna a tömeg. Külön öröm volt, hogy személyesen találkozhattam Morigan-nal és Virtualitával, akiket Tsuki-boardról már ismerek. ^^
A többi bolt kínálatát is megnéztük és megrökönyödve tapasztaltuk, hogy a HoldfényTeam is hozott ki hamisítvány figurákat. Ráadásul volt pár olyan darab, ami különösen jól sikerült, így egy kevésbé hozzáértő ember simán megvehette eredetinek. A SakuraZaka is kint volt, ők is a hamisítvány cuccaikat hozták ki. A helyzet egyáltalán nem festett túl jól. >.<
Kapunyitás után még maradtam egy kicsit a pult mögött, mert délelőtt sokan jöttek. A vásárlási láz mindig az elején van, akkor rohamozza meg mindenki a pultokat. Egy idő után egyre kevesebb ember szállingózott AnimeLand pultja felé, ezért kicsit elmentem táncpadozni. Szerencsére a Migoto jött ki és hozták a jó kis padokat. ^^ Amikor mentem pont kevesen voltak és még párom is akadt. Ő akkor próbálta ki először a DDR-t, de nagyon jól ment neki. Sajnos az egyik táncpaddal akadt egy kis probléma, a bal oldali nyíl nem akart rendesen érzékelni. Aztán egy kis gyors javítás mindent megoldott. Közben egy tv-s stáb meg is interjúvolt. Arra voltak kíváncsiak, hogyan működik a DDR és miért szeretem a japán kultúrát. Szerencsére azt a riportot még nem láttam viszont, és nem is akarom. X'D Egy idő után kezdtünk sokasodni, így visszamentem AL pulthoz. Szegény Yati és Yaku eléggé unatkoztak. Az egyetlen jó dolog az volt, hogy az előtérben is vetítettek AMV-ket, így legalább nem volt annyira rossz a helyzet.
Nagyon meglepődtem, amikor Yoshi tűnt fel a pultnál. Nem számítottam rá, hogy eljön, ezért nagyon örültem a találkozásnak. :D Kár, hogy Saito és Hariko nem tudott eljönni.
Később visszamentem megint a táncpadhoz, utána pedig elindultam felfedezni a helyet. A programok közül csak a cosplayre néztem be egy kicsit, aztán továbbálltam. Fotóztam is egy kicsit, na meg videóztam a DDR teremben. Volt sushi kóstolás is, de mire oda jutottam már mindet elkapkodták. Kimentem az udvarra is, mert egy idő után elkezdett fájni a fejem. A friss levegő jót tett, rendbe is jöttem pár perc alatt. :)
A délután további részében inkább AnimeLand pultja mögött voltam, segítettem árulni. ^^ Később inkább az elcsórt széken üldögéltem, mert nem volt kedvem ácsorogni. A büfé nagyon olcsó volt, ezért egy jókora pizzát tömtem magamba. :D Finom volt nagyon, nekem ízlett. ^^
Eredetileg úgy terveztük, hogy 4 óra felé elkezdünk pakolni és eljövünk, de aztán mégse jött össze. 6-kor kezdtünk el pakolni és kellett egy jó óra, mire végeztünk. Közben elkezdődött az afterparty, amin nagyon hangosra vették a zenét, ezért megvolt a napi zajártalom is. :S Indulás előtt még elköszöntünk a szervezőktől, majd kocsiba ültünk és elindultunk hazafelé. Ismét 2 és fél óra kocsikázás következett. Hulla fáradt voltam, amikor hazaérkeztem, szóval egyből az ágyban kötöttem ki.

Kicsit rövidke beszámoló lett, de erről nem is tudnék olyan sokat írni.

1 megjegyzés: