2011. május 24., kedd

Tavaszi MondoCon 2011

Végre eljutottam ide is, hogy végre megírjam az élménybeszámolómat a Conról. Tudom, hogy a múlt hétre ígértem, de néhány egyéb dolog közbejött.

Csütörtök és péntek:
Ez a két nap arról szólt, hogy be- illetve kipakoltuk azt a rengeteg cuccot, ami érkezett AnimeLand-be. Csütörtökön reggel elkezdtük és szó szerint estébe hajlóan fejeztük be. Azért közben elvoltunk, poénkodtunk, beszélgettünk. Igazából a figurákkal volt a legtöbb gond, elég sok dobozt felemésztett a berakodásuk. Aki volt Conon pontosan tudja, hogy mit értek a sok figura alatt...
Pénteken szerencsére ki lehetett pakolni a 25-ös csarnokba, így valamivel könnyebb dolgunk volt. Már 10-re odaértem Palidyval együtt. A szuperzöld autó kb. fél órával később futott be az áruval. :D Vittünk ki 4 vitrint, ebbe mentek a gashaponok, illetve néhány nagy PVC figura is. A kisfigurák kipakolásával ment el az idő nagy része. Még szerencse, hogy fél 4-ig ott maradtunk, de még így sem végeztünk. Aztán visszamentünk a boltba, mert pénteken még volt jegyárusítás ügyeleti jelleggel. Vicces volt, mert az utolsó pillanatban is érkeztek emberek, és vásároltak jegyet. Nem számítottam ennyi emberre. Aznap megpróbáltam korán elaludni, mert szombat reggel korán kellett kelni.
Jakker kimaradt a mókából, ugyanis csütörtökön éjjel dolgozott, ezért inkább mondtuk neki, hogy pihenjen. (Amit persze nem fogadott meg és egész nap ébren volt.)

Szombat:
Reggel 6.15-kor kelés, mert Jakker elé kellett mennem a Stadionokhoz. Megbeszéltük, hogy ott találkozunk és a rövidebb úton elmegyünk a Hungexpohoz. Gyorsan bepakoltam mindent a táskámba és mentem a buszmegállóba. A busz előbb jött, így hamarabb értem a Stadionokhoz. Vettem magamnak 2 pogácsát, túlélő csomagnak szántam erre a napra. A Hungexpo felé közlekedő busz szinte a semmiből tűnt elő, úgyhogy egy jó kis futással kezdődött a nap. Gyorsan odaértünk a 2-es kapuhoz, és szerencsére be is tudtunk menni. Alig volt ott akkor valaki, így leültünk egy padra. Hamarosan befutott Yati és Yaku kocsival, Palidy pedig gyalog. ^^ Be is mentünk, mert végre kinyitották az épületet. Gyorsan nekiláttunk a pakolásnak, amit előző nap félbehagytunk. Az volt a baj, hogy nem látszott a pakolás vége, mindig kerültek elő újabb cuccok. Sajnos első körben nem fért ki az összes gashapon és trading figura, így abban maradtunk Yatival, hogy majd szépen pótoljuk a megüresedett helyeket. A fiúkra bíztuk a mangákat és a nagy figurákat. Szerencsére nyitásra végeztünk, úgyhogy nyugodtan jöhetett a tömeg. És bizony jöttek is. Alig volt egy-egy szabad percünk, szinte mindig voltak a pultnál. Enni, inni is alig volt időnk, alaposan meghajtottak minket a vásárlók. Sokan kérdezgettek és vették az új szórólapot is. Néha odapillantottunk a mangás részre, ott is elég sokan voltak. A kajás részleg forgalma is jó volt, inkább a nagy figuráknál voltak kevesen.
Kezdtem azt hinni, hogy ismerősök közül alig lesznek, de szerencsére kellemeset csalódtam. Riku és Croix gyorsan megtaláltak minket. Aztán odatévedtek a NarutoHun-os ismerősök is, de csak páran. Mondtam, hogy keressék meg a többieket és rángassák el őket a pulthoz, ha már én nem mehetek ki. Tehát ismét találkoztam Ashu-val, Saito-val, Kensei-el, Yoshi-val, Sai-al és még pár taggal, akiket névről nem ismerek. ELTE-ről is jött ismerősöm, Csenge, akivel nagyon jóban vagyok. Koneko most sajnos nem jött el, csak a tesójával, Tsukival találkoztam. A miskolci táncpados társam is elvetődött a pulthoz, tőle kérdezgettem pár dolgot a fenti DDR-ről. Geeryék is befutottak, és jól megnézték a figura kínálatot.
Azt hittem meglepetés már nem érhet, de délután befutott a pulthoz Zodd és aztán Seti is. Nagyon örültem nekik, de keveset tudtunk beszélgetni. Régen találkoztunk, kicsit ki akartam őket faggatni, de előbb a munka, aztán a szórakozás.
Megint vittem kókuszgolyót, a szokásos túlélőcsomagot. XD Amikor már kezdünk fáradni, az mindig szokott segíteni. Mivel nem volt időm Con előtt, ezért a nagymamámra bíztam a kókuszgolyó legyártását. ^^
Ha azt mondom nem sok időm volt kimozdulni a pult mögül, azt úgy kell érteni, hogy csak wc-re mentem el. Egyébként még mindig nem bánom, hogy bevállaltam ezt a segítői munkát AnimeLand-nél. Elég fárasztó, de szeretem is csinálni, mindig örülök a sok embernek, aki odajön a pulthoz. Persze vannak rossz pillanatok is, de ezekről annyira nem szeretek beszélni. Igazából túl sokat koptattam már a billentyűzetet, de mégis mintha vakok lennének az emberek. Na mindegy, ennyit erről. A végére csak annyit: olvassatok AnimeLand szórólapot és gondolkodjatok el egy kicsit!
A nap végére teljesen kész voltam, de a lábam nem fájt annyira, amennyire vártam. Az új Nike Air sportcipőm remekül bevált, ezt Conokra fejlesztették ki, én mondom! XD
Szerencsére szombat este az épületet lezárták, és nem kellett semmit pakolnunk. Így aztán viszonylag korán hazaértem. Még animéztem egy kicsit este, aztán mentem aludni.

Vasárnap:
Most egy kicsit tovább aludhattam, csak 6.25-kor keltem. Gyorsan elkészültem és mentem a buszhoz, ami most késett. >.< Így egy kicsit később értem a Stadionokhoz, Jakker már türelmetlenül várt rám. Az Hungexpo felé menő buszra kicsit vártunk, de még így is időben voltunk. A 2-es kapunál találkoztunk Palidyval és Balázzsal, majd négyen mentünk be. Yati és Yaku már ott voltak, de csak pár perccel előttünk érkeztek meg. Bementünk a 25-ösbe és elkezdtünk rendezkedni egy kicsit. A vitrinekben megüresedett helyeket feltöltöttük a maradék gashaponnal, ami nem fért ki előző nap. A mangákat is összébb tettük, majd a nagy figurákat rendezgettük. Mivel most több időm volt, felnéztem az emeletre a DDR-hez. Sajnos nem tudtam táncolni, mert a versenyre válogattak számokat és csak az egyik táncpad volt beüzemelve. Nem baj, valamikor úgyis sort kerítek megint a fém pad kipróbálására. Nyitás előtt még akartunk enni egy kis sushit, de a Takebayashi később érkezett meg és már nem maradt időnk. Megegyeztünk, hogy majd nap közben pótoljuk. Azért még nyitás előtt kicsit elmentünk körbenézni a többi pultot, legalább nagyjából tudjuk milyen cuccok vannak kint.
Most lényegesen kevesebb ember jött, mint szombaton. Talán az idő is közrejátszhatott, befelhősödött és még a szél is fújt. Ez egy kicsit jót tett, legalább nem fulladtunk meg a pult mögött. Azért ezen a napon is akadtak vásárlók, különösen az ázsiai csoportnak örültünk, ők jól és gyorsan bevásároltak. ^^ Néha volt üresjárat, főleg a cosplay performance alatt. Gondolom mindenki a nagyterembe ment és ott zsúfolódott össze az emberek nagy része. Kaptunk egy kis zenei aláfestést a DDR jóvoltából, ugyanis dél körül kezdődött a verseny is. Ebben az időszakban jó alkalom kínálkozott volna a sushi evésre, de Yaku mindig elment valahova, így folyamatosan tolódott az egész. Mire végre sushihoz jutottunk, addigra megint ott volt a nyakunkon a tömeg, így egymást váltva ettünk. Még kis asztalt is gyártottunk magunknak, amin könnyebben tudtunk enni.
Délután megint összefutottam Setivel és Zoddal, kiderült, hogy a DDR-nél voltak. Seti nevezett versenyre és nagyon szép eredményt ért el. Lett volna lehetőségem elmenni táncpadozni, de vasárnap késő délutánra már eléggé elfáradtam és a lábaimra még szükség volt a pakoláshoz. Azért szerencsére most jól meg tudtam szorongatni Setit, szombaton ez elmaradt. Nem sokat beszélgettünk, inkább a figurákat nézegettük.
Szép lassan kiürült a 25-ös csarnok és elkezdtünk pakolni. Meglepően hamar végeztünk, bár most 5-en voltunk és úgy jóval könnyebb a munka. Most is a figurák elpakolása jelentette a kihívást, a többi egyszerűnek tűnt. Az időjárás sajnos nem kedvezett, amikor elindultunk vissza a boltba, elkezdett esni az eső. Szerencsére megint volt nagy kocsi, így egy fuvarral megvolt a szállítás. A boltba úgy pakoltunk be, hogy közben elég szépen esett az eső a fejünkre. >.< (Annak örülök, hogy nem fáztam meg.)
Miután beraktuk a dobozokat a boltba, még ettünk egy kis kókusztekercset és pogácsát. Aztán elindultunk haza, nagy szerencsékre kocsival.

Ezen a Conon most csak egy figurával gazdagodtam, méghozzá a Gift-es Akashiya Moka resin kit verziójával. Maga a figura mindig is tetszett, de a szeme és a haja nem úgy sikerült, ahogy elképzeltem. Most végre ki tudom úgy festeni, ahogy szeretném. Jakker lesz a tanítóm, aki már nagyon profi, úgyhogy remélem Sailor Moon és Moka is nagyon jól fog sikerülni.

Már várom a következő animés rendezvényt! ^_^

2 megjegyzés:

  1. Tartalmas beszámoló volt, köszi :)
    Én valahogy továbbra sem vágyom rá, hogy kimenjek. Jó lenne személyesen is találkozni a netes ismerősökkel, de ha csak a tömegre gondolok már az életkedvem is elszáll :D

    Egyébként tetszik az új dizájn ;)

    VálaszTörlés
  2. Máskor többet szoktam írni, csak most nem volt túl sok kedvem. XD
    Szerencsére a pult innenső oldalán nincs nagy tömeg. ^^ De értem mire gondolsz, kezdek én is elszokni a sok embertől.

    Szenvedtem is vele jó sokat, mire ilyen lett. ^^"

    VálaszTörlés